Κυριακή 22 Ιουνίου 2014

Πάμε για ψώνια...

(Σάββατο πρωί)

΄Ελα, σε περίμενα. Έφτιαξα και καφεδάκι...Τι νέα;

Θα τα΄μαθες για τον Ιούνη...

Δίπλωσε προσεκτικά το καλοκαίρι και το΄βαλε στο σεντούκι του.

Γύρισε δυο φορές το κλειδί κι έπειτα, το κρέμασε στο λαιμό του.

Και ποιος θα του το πάρει τώρα, μου λες;

O Mάης έχει φύγει γι΄άλλα μέρη κι ο Ιούλης δεν του μιλά από τα μικράτα τους...

Η διαφορά της μιας μέρας βλέπεις και το βασιλικό του όνομα,

τον έχουν ποτίσει με υπεροψία...

Κι έτσι ο Ιούνης, σίγουρος πως κανείς δεν θα τον αναστατώσει,

σκορπάει μέρες βροχερές γεμάτες σύννεφα, που με τα ποδοβολητά τους στον ουρανό

γεννούν βροχές και καταιγίδες.

Κι έτσι κυλούν οι μέρες,  φορώντας αδιάβροχο...



Σήμερα που΄χει καλό καιρό, ετοιμάσου για μεγάλη βόλτα.

Δεν θα πάμε μακριά...Δυο βήματα είναι η λαϊκή, από το σπίτι μου.

Πάμε να ψωνίσουμε...   Τι εννοείς, πήγες στο Super-Market...

 Στη λαϊκή της γειτονιάς μου, σίγουρα θα βρεις κάτι ενδιαφέρον.

΄Εχει πάγκους με ολόφρεσκα λαχανικά και ζουμερά φρούτα εποχής.

Κάτι θα ζηλέψεις, δεν μπορεί...

Α! και που΄ σαι, η δοκιμή είναι δωρεάν!










Εδώ, θα βρεις τα πάντα!

Οικονομικά κι ολόφρεσκα!

΄Οταν τελειώσουμε με τη μαναβική θα περάσουμε κι από τους ψαράδες...

Να πάρουμε λίγο γαύρο να ρίξουμε στο τηγάνι, για μεσημέρι.




΄Ελα, μη μου πεις ότι κουράστηκες...

Πάμε να σε γλυκάνω μ΄ενα κουλουράκι και μετά να πάμε στους λουλουδάδες...

Θέλω να πάρω δυο ρίζες βασιλικό...






Είδες που σου τα΄λεγα;

Γέμισες τόσες τσάντες και το πορτοφόλι σου είναι ακόμη γεμάτο...

΄Ελα πάμε κι από΄δω, που έχει λευκά είδη για το σπίτι.

Εσύ δεν μου΄λεγες, πως θέλεις να αλλάξεις κουρτίνες και ριχτάρια;






Πάμε στα μπαχαρικά.  Μου τέλειωσε το μαυροπίπερο κι η πάπρικα.

Κοίτα, έχει και βότανα.

Φρόντισε να αγοράσεις τσάι του βουνού που είναι στην εποχή του...

...Και σπαθόχορτο, αν δεν έχεις στα μέρη σου...

Θα το βάλεις σε ένα βάζο με λάδι και θα το αφήσεις για 40 μέρες στον ήλιο.

΄Επειτα θα το στραγγίξεις και θα το φυλάξεις σ΄ ένα μπουκάλι, μη και σου χρειαστεί...

Μη μου πεις πως δεν το γνώριζες...είναι το διάσημο βαλσαμόλαδο.



΄Ελα, σαν να σ΄ άρπαξε ο ήλιος...

Πάμε να σου πάρω δώρο ένα καπέλο...





Τώρα θα σε πάω, από τους πάγκους με τα ρούχα και τα παπούτσια...

Ίσως κάτι να  βρεις, που να σ΄ενδιαφέρει...






Μην μου παραπονιέσαι...

Απ΄ όλα ψώνισες και το διασκέδασες με όλους αυτούς τους χαμογελαστούς ανθρώπους

της αγοράς. ΄Ερχονται αχάραγα να στήσουν τους πάγκους  με τα καλούδια τους και μένουν

ως αργά το μεσημέρι, που ξαναμαζεύουν και φορτώνουν για να επιστρέψουν...

Δύσκολη η δουλειά τους, νότια από ιδρώτα...και το πιο θαυμαστό απ΄ όλα είναι η ευγένεια

και το κέφι που τους περισσεύει. Αλλά κι εκείνο το χαμόγελο που έχουν καρφιτσωμένο

στο πρόσωπο, παρά την κούρασή τους.

Μη μου πεις πως δεν γέλασες, με τις επίκαιρες ατάκες  και τα πειράγματά τους,

στην προσπάθεια να πουλήσουν την πραμάτεια τους...





΄Ελα, κοντεύει μεσημέρι.

Πάμε να σε φιλέψω. Θα στρώσω τραπέζι στη βεράντα...

Θα τηγανίσω τον γαύρο και στα γρήγορα θ΄ αλευρώσω  τα κολοκυθάκια...

Θα φτιάξω και μια σαλάτα με τα φρέσκα λαχανικά...


Τι λες, ανοίγουμε και μια παγωμένη μπύρα;



                                                                                                                   "Aννιώ"

30 σχόλια:

  1. Με λίγωσες Αννούλα μου!
    Καταπληκτική η βόλτα στην λαική!
    Τρελαίνομαι για λαικές αγορές μπορώ να κάνω βόλτες πάνω κάτω συνέχεια!
    Και το τραπέζι σου υπέροχο ειδικά εκείνο το κολοκυθάκι, ακόμα γλύφομαι!
    Χαχα!
    Να σαι καλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαρούμενη , γεμάτη χρώματα η βόλτα σου Αννιω μου, εγώ την κάνω κάθε Δευτέρα. Καλή εβδομάδα να έχεις όμορφη και γλυκιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χρώματα και αρωματα! Χαμόγελα και όμορφα φαγακια!!!!
    Καλή μας εβδομαδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. με ξεποδάριασες δε λέω.. αλλά με αποζημίωσες στο τέλος με τον μεζέ!
    τρελαίνομαι για τηγανιτό γαύρο και κολοκυθάκια!
    φιλιά πολλά Αννιώ μου :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πόσο όμορφα τα είπες και τα έδειξες, Αννιώ μου!!!! Τρελαίνομαι για τα παζάρια :))) Ευχαριστήθηκα την βόλτα σου και λίγο νοστάλγησα... αν ήμουν εκεί πόσους φίλους αγαπημένους θα συναντούσα! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελάτε να μαζευτούμε όλες μαζί μήπως και καταφέρουμε και του το πάρουμε το κλειδί του Ιούνη, πολύ τζαναμπέτης μας βγηκε φέτος.
    Καλά που μας πήρες μαζί στη βόλτα και στα ψώνια, καιρό έχω να πάω, εδω λαϊκή δεν έχει...
    Να τσιμπήσω ένα ψαράκι καιλίγη σαλάτα που μυρίζουν καλοκαίρι και να στείλω τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μου έχει λείψει η βόλτα στη λαική!!! Το διασκεδάζω πραγματικά!! Βέβαια απ όλα το μάτι μου κόλλησε στο γαύρο με τη χωριάτικη και τα κολοκύθια!!!
    Μπυρίτσα παρακαλώ!!! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Α Αννιώ μου δεν ασχολούμαι με τον Ιούνη ας κάνει ότι θέλει !!!! Πριν 18 χρόνια που ήρθα στην Ελλάδα το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση είναι η λαική !!!
    Με πήρε η αδελφή μου την πρώτη φορά και είδα τόσα φρούτα και λαχανικά που ένιωσα στον παράδεισο !! Πηγαίνω πάντα κάθε παρασκευή μαζί με την κόρη μου και περνάμε τέλεια!! Είναι αργά αλλά ένα ψαράκι το πήρα !!!!
    Φιλάκια γλυκά και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτός ο Ιούνης έχει με κάτι τσαντιστεί δεν εξηγείται αλλιώς! Αλλά που θα πάει θα του περάσει !!! Δεν είμαι fun της λαϊκής αγοράς αλλά ομολογώ ότι την λαχτάρησα έτσι όπως μας την παρουσίασες! Το γαβράκι το τσίμπησα γιατί είναι το αγαπημένο μου και το είχες και καλοτηγανίσει! Καλή βδομάδα,φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος6/23/2014 1:34 π.μ.

    Ομολογώ ότι στην λαική δεν είναι και το καλύτερό μου γιατί πάντα τρώω τις καροτσιές της ζωής μου!!! Ολες οι ρόδες πάνω μου από την πήχτρα που χει το δρομάκι!!! Αλλά κατά άλλα σίγουρα αξίζει η αγορά από κει κι οι άνθρωποι ευφάνταστοι κι ατακαδόροι!! Την χάρηκα την βόλτα Αννιώ μου κι ευχαριστώ για το μεζέ και την μπυρίτσα!!
    Καλή σου βδομάδα γλυκειά μου!!! Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΥΠΕΡΟΧΑ! Εισαγωγή, περιγραφή και φωτογραφίες! Αννιώ είμαι fan σου τελεία και πάυλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Aυτή τη βόλτα στη λαϊκή την είχα στερηθεί 38 χρόνια λόγω δουλειάς, τώρα που είμαι συνταξιούχος την απολαμβάνω κάθε Παρασκευή και τι σύμπτωση, αγοράζω ψάρια (γαύρο, γόπες, τσιπούρες, κουτσομούρες, μπακαλιαράκια) τηγανίζω πιπεριές, κολοκυθάκια ενίοτε και μελιτζάνες και φτιάχνω μία ωραία χωριάτικη ή εναλλακτικά (το χειμώνα) βράζω χόρτα ή πατζάρια.....μαγεία !!! Αυτόν τον Ιούνιο....τον έχω λατρέψει....με τις δροσιές του, τις βροχές του, τα μπουμπουνητά και τις συννεφιές του....επειδή δεν αντέχω καθόλου τη ζέστη και το λιοπύρι....είναι γεγονός ότι δεν είμαι λάτρης του καλοκαιριού.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η άλλη πλευρά των λα'ι'κών αγορών.Όμορφες φωτογραφίες,και η περιγραφή τόσο ζωντανή!!!Σχεδόν μυρίζεις τα φρούτα, τα μπαχάρια,τα λουλούδια....Καλά κάνεις και αναφέρεις το βαλσαμόλαδο . Είναι κάτι που δε πρέπει να λείπει από τα σπίτια μας και γίνεται εύκολα.Καλή εβδομάδα και καλά ψώνια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κουράστηκα από το περπάτημα αλλά άξιζε τον κόπο. Επειδή μου άνοιξε η όρεξη θα τσιμπήσω λίγο γαύρο και κολοκυθάκια αλλά και σαλατούλα. Και πίνω και μια παγωμένη μπύρα στην υγειά σου!!!!!
    Φιλιά!!!!
    Καλή βδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Mεγάλωσα τις φωτογραφίες και το κατευχαριστήθηκα !!!!!!!!!!!
    Μια μπύρα θα την έπινα ευχαρίστως, έτσι για να συνοδεύσω
    το ψαράκια και την σαλάτα !!!
    Ζήλεψα, πάω να αγοράσω ψάρια !!
    Φιλιάααααα

    Υ.Γ. Το πλεκτό ροζ καπελάκι το θέλω !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Άργησα να φτάσω - είμαι βλέπεις σε διακοπές και ο υπολογιστής είναι σε δεύτερη μοίρα - όμως απόλαυσα την βόλτα σου, που με γέμισε τρυφερότητα και αγάπη, γιατί ότι και αν κάνεις γλυκειά μου είναι πλημμυρισμένο από τα υπέροχα αισθήματα σου!!!! Πολλά φιλιά και ευχές για μια όμορφη εβδομάδα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Έχω πολύ καιρό να πάω στη λαική,αλλά με καλή παρέα...έρχομαι ευχαρίστως!!!Όσο για το τηγανητό ψαράκι το λιγουρεύτηκα,καλή εβδομάδα Αννιώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. παντα να περνας ομορφα ευχομαι!
    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Με έκανες με την ανάρτησή σου να περιμένω πως και πως να έρθει η Πέμπτη στην πόλη μου, να χαζέψω στην λαϊκή φρούτα, λαχανικά και αρώματα και χρώματα! Θεσμός είναι πάντως όλα τα χρόνια στην οικογένεια, το πέρασα και εγώ στα παιδιά μου, το τηγανητό ψαράκι κάθε Πέμπτη! Σε ευχαριστούμε για την ολοζώντανη περιγραφή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ομορφη ανάρτηση Η λαϊκή με τα μάτια μιας καλιτέχνιδας!!!! Φιλάκια ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλέ εσείς ωραία λαϊκή έχετε!! Την δική μας δεν την συμπάθησα ποτέ..
    Μου άρεσε πολύ που τους φωτογράφησες να γελούν..!!
    Καλή εβδομάδα Αννιώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. γιαυτο αγαπαμε τα σαββατα!!!!! γιατι εχει λαικη!!!! η παιδικη χαρα τωνμεγαλων!! καθε σαββατο εκει ειμαι και σεργιανιζω στους παγκους!!! υπεροχη η βολτα σου με τις φωτογραφιες!!! τα καπελα μου ξεφυγαν θα τα ψαξω το αλλο σαββατο... και κλασσικα οπως ολες οι κοζανιτισσες νοικοκυρες το σαββατο εχει φρεσκο ψαρακι απ τη λαικη!! υπεροχος ο γαυρος τηγανητος!!και τ ακολοκυθακια φυσικα!! καλο απογευμα αννα και καλη εβδομαδα!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Α παπαααααααααα τι ωραια βολτα με πηγες Αννούλα μου ,τελεια περασα και εφαγα κιολας νασαι καλα ,μπραβο και παλι για τον τροπο που γραφεις τα φιλια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τι ωραία βόλτα! Αναπάντεχη αλλά λαχταριστή!! Μου άνοιξες την όρεξη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πω πω καλούδια η λαϊκή σου!!!!!!! Ποτέ δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία στη λαϊκή αγορά αλλά σήμερα μου άλλαξες τη γνώμη! Φοβερή βόλτα μου έκανες. Και η μπυρίτσα ταιριάζει θαυμάσια με αυτά που έφτιαξες.............Λες και μοσχοβολάνε .........τόση ζωντάνια εισπράττω πάντα από τις αναρτήσεις σου
    Καλησπέρα Αννιώ μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Α, κι εγώ την ευχαριστιέμαι τη βόλτα μου στη λαϊκή, Αννιώ!! Τόσα πολλά και διαφορετικά καλούδια!! Μακάρι να ήμασταν κοντά να πίναμε και τη μπυρίτσα παρέα!!
    Φιλιά πολλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ααααα Αννιώ μου...Σάββατο και σήμερα...αλλά το επόμενο χι.χι....δεν έχει σημασία πιο Σάββατο... ελπίζω να έγινε η λαική και αυτό.. και να μην την έχασα ακομα όμως και να μην έγινε.. εσύ με πήρες απο το χέρι..και με σεργιάνισες.. στην χαρά της νοικοκυράς..χι.χιχ. καταπληκτικες αυτες οι βόλτες.. ειναι εμεις εδώ η μέρα της λαικής ειναι η τρίτη..χι.χι. και οτι τραβάει η ψυχούλα μας βρίσκουμε.. όπως και εσεις..χι.χιχ. τι ωραια ιδέα να την μεταφέρεις στην μπλοκογειτονιά μας..χι.χι. στο τέλος με δρόσισε η μπυρίτσα... και ο γαύρος σου με τα καολυθάκια μούρλια.!!!σε ευχαριστούμε... μπράβο Αννιώ μου φιλακιααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Τέλεια η βόλτα στη λαική αγορά!!!!
    Θα φροντίσω όταν έρθουμε με τη Γιούλα στη Κοζάνη, να κάνουμε και μαζί μια βόλτα!
    Τώρα πέρνα από το σπιτάκι μου για να πάρεις μια κατασκευή μου για το παζάρι!!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πολύ πρωτότυπη η ανάρτησή σου Αννιώ!!!
    Και η λαϊκή σας φαίνεται σούπερ εξοπλισμένη με όλα τα καλούδια :)
    Την καλημέρα μου & τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάστε...